Telefon-Service blev etableret i 1973 af Ulla og Erik Back, med kontor på 1. sal af villaen i Hørsholm. Som et lille marketing bureau med branding som speciale blev Erik en dag konfronteret med spørgsmålet. Kan du ikke passe vores telefon i stedet for alt det reklame. Et spørgsmål Erik straks tog med hjem til Ulla. En idé blev til virkelighed og den første telefonpasnings service var skabt.
I 1992 blev 1. Salen for lille og Erik kontaktede udlejeren af en 16 etagers kontorejendom på Naverland 2, med ordene, I har en tom kontorbygning, jeg har et kørende servicebureau. Resultatet blev at der blev indgået en aftale mellem Danbyg Ejendomme og Telefon-Service med det formål at tiltrække lejere til kontorbygningen.
På to år resulterede samarbejdet mellem Danbyg og Telefon-Service at kontorhuset var fyldt op. Dermed var det første rigtige kontorhotel en realitet.
Siden er udviklingen gået stærkt. Første med en lille telefoncentral, der hurtigt blev skiftet ud med en større der skulle have et helt rum for sig selv. Så kom internettet og Telefon-Service er i dag leverandør af fiber forbindelser, ikke alene til Kontorhus 1 på Naverland, men også til kontorhoteler på andre adresser. Telefon-Service sikrede sig allerede for mange år siden sine egne IP 4V adresser på lige fod med TDC, Telia, Telenor m.fl.
Telefon-Service står i dag godt rustet til de kommende digitale opgaver.
Stadig med mottoet, vi siger ikke nej til en opgave, vi skal nok løse den.